streamyx...oh streamyx...

Perh..alhamdulilah....sehari dua nie umh aku da bley wut connection ternet.
Xde la rugi bayar bulan2 ternet xguna...adui...xhabis2 lagi kabel curi...ada manjang..time line pagi ok je masuk malam xdapat akses langsung..hairan betui..
Dalam seminggu bley kata 3,4hari xdapat akses internet..bayangkan la duk bayar bulan2 harga still lagi..kalau confirm satu bulan terus xdapat ternet baru bley claim..aiyoo mau bikin cabut rambut den..

hoho yang menarik nya bila kita buat report, ehem2 operator perempuan cakap, harap maaf..panggilan anda akan dilayan selepas ini, pegawai perkhidmatan kami sedang menjalankan tugas..ashik2 tu je yang diulang...aku nk wut report nei...ps/nasib ko la labu..haha


Kat kawasan pedalaman la katakan, nk wut cmne..sabor je la..guna 3G broadband?perg lagi la xdapat..ashik2 terima gprs..gprs..baek dail 1315...cepat pon cepat akses ternet..huhu

Walau apa pom..ternet dah dapat..so apa lagi...sedut2 la citer terbaru..haha

Tapi aku masih tertanya2 lagik...kenapa modem aku detect downspeed 8064kbps?



Untuk pengetahuan nye aku hanya langgan 1mbps jer, sebelum nie pon just detect 1024kbps jer...terkijut aku dibuatnya line detect sampai 8mbps, terus wut connetion masuk akaun...p/s:dalam hati gembira giler line bertukar jadik lajUu..

namun..kesudahannya..hmpehHHH...aku xdapat loginnnN...erorr 123...
LAst2 aku call nyer operator 100..nasib baek jawap panggilan akuz..

jawapan dier:harap maaf pihak kami sedang menjalankan kerja2 menaik taraf dibeberapa kawasan..sehubungan dengan itu pihak kami memohon maaf diatas sebarang kesulitan..alahai ader lagiii...

kemudian dia mintak no id untuk direset kan port dia..nasib baek la dapat reset..dan dia minta suh login...so aku pon try la login dan dapat akses masuk..tersenyum lebar akuz..buka google....pergh...laju giler speed...
berderau2 darah aku teruja kelajuan semasa buka page google yang nyata lebih laju dari sebelum2 nie..p/s:hehem..sempat ukur juga ye masa|hoho \aku manusia pelik 0 > 0

namun...kesudahan dia mula terpancar di lubuk hati ku apabila aku start download file (tuk try n error la..) mak aih..800 500 600 100 44...last2 line stable dia hanya 34kbps..aiyoo macm mana nak mulakan operasi sedut menyedut nie..aku ingat kan ada penambahan speed...hampeh toll..semakin lembab internet yg dah pulih nie..hoho aku rindu speed yang lama 120kbps...

RSS Digg Twitter StumbleUpon Delicious Technorati

3 Komen:

RazorwareZ™ said...
June 26, 2009 at 4:10 AM  

mari kite nge"ping" DGateway upm...set2 mengeleech dikenal pasti daa...

freakinshark said...
June 27, 2009 at 2:35 PM  

zul mane satu ni???hhahahaha

freakinshark said...
June 27, 2009 at 2:35 PM  

lerer...zul kiter rupenye..haha

Post a Comment